
La Banda a la Mercè
La Banda Municipal de Barcelona interpreta un programa de música per a banda a la Plaça Major de Nou Barris per la Diada de la Mercè
Repertori
Bernat Vivancos: Sardana d’Els segadors. Estrena de la versió per a banda
Marc Migó: Suite Furera
Joaquín Rodrigo: Per la flor del lliri blau
Yasuhide Ito: Peace, Peace, so Sing the Birds (Pau, pau, així canten els ocells)
Pau Casals: Sant Martí del Canigó, sardana
Enric Casals: Heroica, sardana
Artistes
José R. Pascual-Vilaplana, direcció
Banda Municipal de Barcelona (BMB)
Programa
En ocasió de la Diada de la Mercè, la plaça Major de Nou Barris es converteix en epicentre de música catalana amb el festival “Lletres al vent”. Sota la direcció de José R. Pascual-Vilaplana, la Banda Municipal de Barcelona interpretarà peces del repertori clàssic i creacions contemporànies. Així, per exemple, la Sardana dels Segadors de Bernat Vivancos, que actualitza la dansa nacional amb tonalitats modernes, podrà sentir-se per primera vegada en l’adaptació per a banda. Seguirà Suite Furera, obra recent del barceloní Marc Migó, un dels compositors joves més sol·licitats en el circuit nacional i internacional.
Entre les grans partitures del repertori per a banda destaca el poema simfònic Per la flor del lliri blau de Joaquín Rodrigo, inspirat en una llegenda valenciana, que s’obre amb una fanfàrria solemne i desplega una escriptura rica en contrastos, episodis narratius i amplis desenvolupaments orquestrals. En clau d’homenatge a Pau Casals, sonarà també Peace, Peace, so Sing the Birds, obra de Yasuhide Ito. Precisament, del músic català s’escoltarà la sardana Sant Martí del Canigó, i del seu germà Enric la sardana Heroica, composta més de dues dècades abans. Un programa que fa volar la música a l’aire lliure.
Més informació
Concert "La Banda a la Mercè" al web de L'Auditori



















