Stop met ons te fokken!
Actiecaravaan van Extinction Rebellion tegen de vee-industrie: meetrekken, straatgesprekken en sensibilisatie in Amersfoort en andere steden
Koe, hond, varken, konijn, boer, jij en ik. We zijn allemaal in staat om te voelen: angst, pijn en verdriet – geluk, vreugde en plezier! En we willen allemaal veilig en vrij te leven. En dat kan ook. Als we daarvoor kiezen.
Daarom zeggen wij: Stop met ons te fokken! Met deze leus en een uitgedoste veekar trekken we door Nederland. We verzetten ons tegen het almaar groeiende dierenleed in ons huidige landbouw- en voedselsysteem, en tegen de grootschalige vee-industrie die daar achter zit. We gaan in gesprek met mensen op straat, en hopen die te activeren om een voor hen haalbaar steentje bij te dragen.
Op zondag 14 juni zijn we in Amersfoort. Wil je meedoen? Geef je op via de aanmeldknop. De organisatie nodigt je vervolgens uit in de Signal-groep, waar je meer informatie krijgt.
Verder zijn we op: zaterdag 16 mei in Hoorn zondag 17 mei in Leeuwarden zaterdag 23 mei in Den Bosch maandag 25 mei in Utrecht zaterdag 30 mei in Tilburg zondag 31 mei in Eindhoven zaterdag 6 juni in Arnhem zondag 7 juni in Nijmegen zaterdag 13 juni in Zutphen
