
Rhapsody in Blue
Jazz i virtuosisme simfònic
Repertori
Morton Gould: American Salute
Karl Wilhelm Brandt: Konzertstück n. 2, op. 11
George Gershwin: Rhapsody in Blue
Leonard Bernstein: Facsimile, assaig coreogràfic per a orquestra. Estrena de la versió per a banda
Leonard Bernstein: Dybbuk, suite del ballet. Estrena de la versió per a banda
Artistes
Banda Municipal de Barcelona (BMB)
José R. Pascual-Vilaplana, direcció
Sergei Nakariakov, trompeta
Programa
La fusió de jazz i música de banda és protagonista al concert inaugural. American Salute de Morton Gould, escrita el 1943, transforma una cançó popular de la Guerra de Secessió en una peça brillant i directa, amb clara voluntat comunicativa. El Konzertstück de Karl Wilhelm Brandt s’inscriu en la tradició virtuosística per a trompeta i banda, amb una escriptura romàntica tardana concebuda per lluïment del solista —Sergei Nakariakov en aquesta ocasió— sense perdre densitat orquestral.
El moment central arriba amb Rhapsody in Blue de George Gershwin, presentada aquí en una versió per a trompeta solista que posa en relleu l’extraordinària musicalitat de Nakariakov. Aquesta obra icònica, que sintetitza jazz i clàssica amb una naturalitat que marcaria tota una època, ens fa veure Manhattan. El programa inclou també estrenes en versió banda —transcrites per a vent i percussió— de dos ballets de Leonard Bernstein, Facsimile (1946) i Dybbuk (1974). La direcció de Pascual-Vilaplana ressaltarà la riquesa tímbrica de la BMB en un espectacle ple de color, ritme i energia.
Més informació
Concert Rhapsody in Blue al web de L'Auditori


















