
Mal d'arxiu
Espectacle de teatre íntim que explora la memòria i el concepte derridià de "mal d'arxiu" a través de records i obsessions
Mar Carasa: "Des de petita sempre he tingut la sensació que de gran no seria feliç. Que allò que vivia seria irrepetible i que, just en sentir-ho, ja se m’escorria de les mans. Que el temps no és recuperable, no és un espai de retorn. I que el passat, no fa mal perquè s’hagi perdut, fa mal perquè no el podem tornar a habitar.
El pensador i filòsof francès Jacques Derrida parla per primera vegada del concepte “mal d’arxiu”, que descriu la necessitat contemporània de registrar, classificar i preservar la memòria davant la por de l’oblit. Fa referència a la tensió entre la necessitat d’acumular informació i la impossibilitat d’abastar-ho tot, cosa que genera una “febre” per l’arxiu.
A través d’aquest espectacle busco explorar l’acumulació de records que ens poden arribar a obsessionar pel desig impossible de tornar-hi. I tu, què estaries disposada a fer per reanimar un record?
Fitxa artística
Direcció: Elena Baliarda i Sara Q. Pipó
Dramatúrgia: Mar Carasa i Berta Vicente
Interpretació: Mar Carasa i Itzel Arnau
Idioma
Sense text / Català
Més informació
Espectacle Mal d'arxiu al web de DAU al Sec








![UNITY [ALEKSANDRE & Sara Hert]](https://wsrv.nl/?url=https%3A%2F%2Fimages.ra.co%2F7f45140d84c67273c1e9cbad4387d406ce2d14e2.png&w=640&output=webp&q=78&we)


.jpg)




