
Nit de les Esglésies 2026
Obertura nocturna i silenciosa de la Basílica il·luminada amb espelmes per redescobrir el patrimoni en calma
La Xarxa de Catalonia Sacra ha organitzat per al divendres 26 de juny la tercera nit omplint més esglésies d’espelmes i silenci.
Les esglésies, a banda de ser l’espai on se celebren els diferents actes propis de la comunitat cristiana, acostumen a ser uns àmbits arquitectònics que omplen de pau i ajuden a tractar, serenament, els assumptes del cor i de l’ànima. Entrar, callar, seure una estona, escoltar-se i escoltar: vet aquí un costum molt practicada i molt recomanable.
La iniciativa de la Nit de les Esglésies proposa obrir espais d’algunes esglésies exclusivament il·luminades amb la llum de les espelmes, per tal de remarcar i agrair la feina que fan els nostres edificis per ajudar-nos a viure amb més intensitat i amb més criteri. Només l’arquitectura, l’escultura i la llum de les espelmes. Ni circuits, ni músiques ni discursos. Només un espai il·luminat perquè, en silenci i amb tranquil·litat, puguem veure i parlar amb el nostre propi interior.
Inspirada en iniciatives com "la Nuit des églises" de França o "la Nit de les esglésies" de Mallorca, Catalonia Sacra proposa redescobrir aquests temples en silenci i experimentar el Patrimoni Cultural d’una manera diferent.
S'hi ha de guardar silenci absolut.


