
Melt-Banana
Japanse noiselegendes Melt-Banana spelen hun nieuwe plaat ‘3+5’ live in 4AD Muziekclub met support van KIMTANQ
Melt-Banana (jp)
Ervaar de Japanse noiselegendes met hun nieuwe plaat ‘3+5’. Yako en Agata keren voor de vierde keer terug naar hun favoriete club in Diksmuide! Het intense geluid van Melt-Banana is exact waar we van houden: hard, experimenteel en uniek.
Het supersonische duo begon in 1992 nog als viertal, maar na enkele wissels bestaan ze sinds 2013 officieel uit vocaliste Yasuko O. en gitarist Agata. Buiten hen staat niemand anders op het podium, ook geen drummer. Met twee creëren ze zo’n wervelwind van lawaai, of ‘hypertension sound’, die een blijvende indruk nalaat. Of zoals John Peel het zei: “You cannot just listen to Melt-Banana; you must experience Melt-Banana.”
In 2013 maakten ze internationaal furore met hun plaat ‘Fetch’. In 2024 kwam de nieuwe plaat ‘3+5’ uit, waarop ze dieper in de pop duiken met een agressieve, gewelddadige en tegelijk speelse aanpak. Melt-Banana mocht al samenwerken met Tool, Mike Patton, Underworld, Melvins, Lou Reed en John Zorn.
Terug in Diksmuide op dinsdag 16 juni!
KIMTANQ opent voor Melt-Banana. Na een zeer overtuigende set tijdens de Sound Track finale bij 4AD afgelopen december, staan we te trappelen om deze heren nog eens op ons podium te sleuren. KIMTANQ brengt energetische, eclectische post-pop stoner noise uit Gent — een heerlijke opener, kom op tijd!










